Ajankohtaiset uutiset

Pokemon Go –markkinointi – yrityksillä uusi uskomaton mahdollisuus markkinoida omia tuotteitaan

Julkaistu: 02.08.2016

pokemon-go-markkinointi.jpg

Yrittäjät ja markkinoijat herätkää! Uudessa Pokemon Go –pelissä löytyy mieletön markkinointipotentiaali. Pokemon Go julkaistiin 6. heinäkuuta ja se muutti maailman. Sovellusta on ladattu lyhyessä ajassa jo yli 75 miljoonaa kertaa ympäri maailmaa, eli se on jo tässä vaiheessa ylivoimaisesti suosituin kännykkäsovellus. Peli on harvinaisen koukuttava, ja se kuuluu ensimmäisten sovellusten joukkoon, jotka yhdistävät satumaailman todelliseen ympäristöön. Nyt yrityksillä on uusi mahdollisuus hyödyntää tätä peliä omassa markkinoinnissaan.

Mikä on Pokemon Go – lyhyt kuvaus

Pokemon Go -peli käyttää hyväksi älypuhelimen GPS-paikannusjärjestelmää, Google-karttaa ja kameraa. Sen lataus ja pelaaminen on täysin ilmaista. Pelissä on kuitenkin mahdollisuus tehdä ostoksia, mutta se ei ole lainkaan välttämätöntä. Tässä on lyhyt kuvaus mitä pelissä tehdään, mutta suosittelen pelin lataamista ja kokeilemista.

Pelaaja on Pokemon-kouluttaja. Pelin tarkoituksena on löytää ja pyydystää mahdollisimman monta Pokemonia. Niitä ilmestyy sovellukseen pelaajan liikkuessa todellisessa ympäristössä. Pokemoneja pyydystetään heittämällä Poke-palloja niitä kohti. Pokemoneja voi olla missä vaan ja niitä löytyy ympäri maailman. Yleensä niitä löytyy eniten alueilta, joissa on Pokestoppeja ja Pokemon-saleja. Kirjoittaja kokeili itse myös peliä löytäen yhden jopa kodistaan, vaikka yleensä pokemonit viihtyvät ulkotiloissa.

Video – Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää Pokemon Go -pelistä 9 minuutissa

Pokemon Go -sanasto suomeksi TÄSTÄ

Miten yrittäjänä voit hyödyntää tätä tietoa? Miten houkuttelet lähialueella olevat pelaajat yrityksesi luokse?

Ensin sinun tulisi selvittää onko lähellä Pokestoppeja ja Pokemon-saleja. Nyt tässä vaiheessa sinun tulisi ladata peli. Jos läheltä löytyy näitä Pokestoppeja ja Pokemonsaleja, sinulla on hyvät markkinointimahdollisuudet. Kun pokestoppi näkyy sovelluksessa sinisinä kuutiona sinisen ympyrän sisällä, se on tarpeeksi lähellä hyödynnettäväksi.

Seuraavaksi sinun tulee ostaa lure-moduuli sovelluksen sisäisestä kaupasta ja käyttää se lähimpään Pokestoppiin. Tämä houkuttaa pokemonien perässä juoksevia pelaajia valitsemaasi sijaintiin 30 minuutin ajan. Kaikki lähialueilla olevat pelaajat näkevät tämän asettamasi lure-moduulin. Luonnollisesti voit houkutella pelaajia vaikka koko päivän hankkimalla riittävästi lure-moduuleita, mutta taktisesti kannattaa keskittyä Pokemon-pelin parhaimpiin metsästysaikoihin. Tavallisesti kiireisin metsästysaika on klo 15 – 21.

Pokemon Go markkinointistrategia

Useimmat yrittäjät uskovat, että Pokemon Go vetoaa vain lapsiin, mutta totuus on kaukana tästä. Pelaajien keskimääräinen ikähaarukka on 18 – 34 vuotta, mutta myös nuorempia ja vanhempia pelaajia löytyy. Tällä ikähaarukalla on myös ostopotentiaalia.

40% AIKUISISTA, JOTKA OVAT LADANNEET POKEMON GO:N, OVAT YLI 25 VUOTIAITA TAI VANHEMPIA

ikahaarukka-pokemon-go.jpg

Pelisessiot ovat pitkiä, ne kestävät tavallisesti tunteja ja samalla tulee käveltyä useita kilometrejä. Fiksu pizzerian omistaja New Yorkissa asetti tällaisen lure-moduulin lähimpään Pokestoppiin, jonka jälkeen hänen myyntinsä kasvoi 75 %. Hän maksoi siitä 10 dollaria.

Miten houkuttelet Pokemon-pelaajan ostamaan palvelujasi?

Nyt kun olet houkutellut Pokemon-pelaajan luoksesi, palveluittesi tai tuotteitesi tulisi olla tarpeeksi houkuttelevia. Mahdollisuuksia on rajattomasti ja vain mielikuvitus on rajana.

Tässä esimerkki! Kahvilan omistaja houkuttelee Pokemon-pelaajia erikoistarjouksilla sisälle. Pelaajien ongelmana on useasti se, että puhelimen virta alkaa loppua pelin pitkittyessä. Tätä tietoa hyödyntäen kahvila tarjoaa ilmaisia latauspisteitä: langattomia ja langallisia eri laitteille. Tuotteina voi olla myös Pokemonien mukaan nimettyjä houkuttelevia ruoka-annoksia tai pikkupurtavaa. Pelaajilla on tavallisesti nälkä, koska pelin aikana liikutaan useita kilometrejä. Alennusta voi myös antaa, jos pelaaja suosittelee sosiaalisessa mediassa tätä Pokestoppia.

Yrittäjä! Hyödynnä Pokemon Go -markkinointia

Markkinointimielessä olisi hullua jättää hyödyntämättä Pokemon Go –pelin mahdollisuuksia. Vaikka peli on ollut julkaistuna vasta vajaan kuukauden, se on jo nyt ylivoimaisesti eniten ladattu kännykkäsovellus. Pokemon Go -pelin suosion ennuste on jatkossakin valtava, kuten ovat myös mahdollisuudet hyödyntää Pokemon-pelaajien ostovoimaa.

Houkuttele heidät luoksesi - Pokemon-pelaaja on potentiaalinen asiakas

myyvat-kotisivut-kokeile-meita

markkinointi,pokemon

Soita meille!

puhelin04567 25250