Inbound-markkinoinnin ja perinteisen hakusanamainonnan kustannukset – 5 vuoden vertailu

Julkaistu: 16.07.2016

Paljon on tapahtunut viimeisen 7 vuoden aikana. Google on muuttanut merkittävästi haku-algoritmejaan, ostovallankumous  on tapahtunut ja uusi markkinointimalli, inbound, on otettu käyttöön.

KONVERSIO-OPTIMOINNILLA VARMISTAT KOTISIVUSI TEHON

Julkaistu: 08.07.2016

Konversio-optimoinnilla pyritään varmistamaan, että kotisivusi vierailijat muuttuvat hyvällä prosentilla liideiksi ja lopulta ostaviksi asiakkaiksi.

Konversiolla pyritään saamaan vierailijat toteuttamaan sivuilla sivuston ylläpitäjän asettamat ja haluamat toimenpiteet mahdollisimman tehokkaasti. esim. uutiskirjeiden tilaaminen, videon katselu ym.

Verkkosivujen konversiota lasketaan seuraavan kaavan mukaan



Verkkosivujen konversio-optimointi on sivuston liikenteen kasvattamisen ohella tärkein internetmarkkinoinnin osa-alue.

Verkkosivuilla konversioaste mittaa sellaisten ostotapahtumien määriä, jotka johtuvat nimenomaan tietystä kaupallisesta ärsykkeestä, esim. Olennaista konversioasteen mittaamisessa on todentaa, että toteutunut tavoite on johtunut nimenomaan tietystä ärsykkeestä, esimerkiksi verkkosivun ylläpitäjän pyynnöstä.

 

Tiedätkö sinä mikä on kotisivusi konversioprosentti ja
Kuinka moni sivuillasi kävijöistä oikeasti ostaa?

Web-analytiikka saattaa paljastaa karun totuuden: tavallisesti verkkosivuston kävijöistä vain noin 1-2 % suorittaa tavoitetoiminnon eli esimerkiksi tilaa tuotteen, palvelun tai uutiskirjeen itselleen.

Soita meille!

puhelin04567 25250