Kiitossivun merkitys markkinoinnissa

Julkaistu: 15.08.2016

kiitossivu-paakuva-inbound-markkinointi.jpg

Ensimmäisiä asioita mitä muistaa lapsuudesta oli se, että aina oli sanottava ”Kiitos” kun sai jotain. Sen todellinen merkitys avautui vasta paljon myöhemmin. Nettimarkkinoinnissa myös usein unohdetaan kiitossivun merkitys ja sen hyödyt. Se usein tuntuu vain pakolliselta tai turhalta toimenpiteeltä – asiakashan on jo siinä vaiheessa saanut jo jotain ja hänestä ei ole enää mitään varsinaista hyötyä. Miten VÄÄRÄSSÄ oletkaan!

Nykyaikaisessa nettimarkkinoinnissa, inbound-markkinoinnissa, kiitossivulle yleensä siirrytään automaattisesti, kun on täyttänyt lomakkeen laskeutumissivulla. Sen jälkeen annetaan ”lahja”, joka voi olla esimerkiksi e-kirja (sähköinen kirja). Nyt kun asiakas on kiitossivulla, sinulla on mahdollisuus saattaa häntä eteenpäin ostopolussa. Nyt on iskun paikka!

Miksi viedä asiakas yksi askel eteenpäin, kun voit viedä asiakasta 2 askelta eteenpäin? Tuplahyöty!

Miten se tehdään? Miten saadaan asiakas siirtymään kiitossivulta vielä eteenpäin?

Markkinointiketjun tulisi olla nousujohteinen. Blogi on kiinnostava, komentokehotteessa tarjottava ”lahja”-vielä kiinnostavampi ja kiitossivulla oleva lisäarvo vielä sitäkin parempi.

Aluksi tulee miettiä markkinointiketjun kaikkia elementtejä. Tässä ne kaikki elementit ovat laitettu aikajanaan:

  1. Blogikirjoitus
  2. Komentokehote-painike (Lahja-painike)
  3. Laskeutumissivu ja sen lomake (tiedot, jotka halutaan asiakkaalta)
  4. Ensimmäinen uutiskirje, joka lähtee välittömästi asiakkaalle
  5. Kiitossivu
  6. Kiitossivun seuraava lisäarvoa tuottava kirjoitus + lahja
  7. Seuraavat uutiskirjeet

Kiitossivun rakenne

kiitossivun-rakenne-inbound-markkinointi.jpg

Suunnitteluvaihe

Suunnitteluvaiheessa täytyy huomioida se, että kiinnostus täytyy olla nousujohteista maksimaalisen hyödyn aikaansaamiseksi. Koko ketjun tulee olla myös johdonmukainen. Jos blogikirjoitus on Pokemon Go –markkinoinnista, lahja ei voi olla ”Lataa tästä ilmaiset jalkajumppaohjeet”. Laskeva kiinnostus tässä ketjussa johtaa huonoon tulokseen.

Toteuttaminen

Nyt kun suunnittelupöydällä on kaikki palikat, järjestetään ne nousujohteisesti – kiinnostavasta aina vaan kiinnostavampaan sisältöön. HubSpotissa, joka on inbound-markkinoinnin kokonaisratkaisu, aletaan työstämään markkinointiketjua toisesta päästä. Ensin työstetään kiitossivusto ja lopuksi blogikirjoitus. Tässä vaiheessa kaikki elementtien sisällöt tulisivat olla jo valmiiksi työstettyjä.

Sudenkuopat

Tyypillinen virhe on se, että tässä vaiheessa aletaan luoda sisältöä. Silloin on vaarana kadottaa punainen lanka, koska kokonaisuuden hahmottaminen on vaikeampaa. Usein ajatellaan, että säästetään aikaa työstämällä ensin blogikirjoitus ja viimeiseksi kiitossivu. Tällöin myös helposti unohtuu viedä asiakas kiitossivulla ostopolkua eteenpäin.

myyvat-kotisivut-kokeile-meita

inbound-markkinointi,kiitossivu

Soita meille!

puhelin04567 25250