Inbound-markkinointi on tehokkain menetelmä hakukoneoptimoida kotisivuja

Julkaistu: 01.07.2016

Inbound-markkinointi-on-tehokkain-menetelma-hakukoneoptimoida-kotisivuja.png

Edellisessä kirjoituksessa ”Tekninen hakukoneoptimointi on kuollut” toin esille sen tosiasian, että perinteiset hakukoneoptimointimallit eivät enää riitä ja niiden merkitys on nykyään erittäin vähäinen.

Tällä hetkellä inbound-markkinointi on ainoa todella toimiva konsepti ja työkalu, jolla pystytään nostamaan kotisivujen hakusanat hakutuloksien kärkeen. Googlen salaisista algoritmeista tiedetään nyt Ahrefsin laajan tutkimuksen mukaan, että laadukkaat ulkopuoliset linkit, jotka johtavat kotisivuihin, vaikuttavat eniten kotisivujen hakusanojen listautumiseen hakutuloksien kärkeen.

Inbound-markkinointi ei ole nopea tie onneen, mutta sen vaikutukset ovat pysyviä.

Miksi inbound-markkinointi on tehokkain tapa hakukoneoptimoida kotisivuja?

Asiakastapaamisessa usein kysytään mitä kaikkea inbound-markkinointi sisältää ja miten sitä voidaan tehokkaasti käyttää. Kysymykset liittyvät usein inbound-markkinoinnin perusasioihin ja miten se toimii käytännössä.

Todellisuudessa inbound on sekoitus taktiikoita ja strategioita, joiden tarkoitus on lisätä liikennettä kotisivustoon niin, että jokaisesta vierailusta ei joudu maksamaan erikseen. Suurimpia kysymyksiä on ajoituksesta.

Saadakseen nopeasti liikennettä sivustoon ja mahdollisesti myös osa kävijöistä asiakkaiksi, inbound-markkinointi ei ole paras keino. Tästä syystä suosittelemme markkinoinnin alkuvaiheessa oikealla tavalla toteutettuja sosiaalisen median mainontaa ja hakusanamainontaa. Näillä saadaan välittömästi näkyvyyttä ja liikennettä kotisivustoon.

Nämä mainokset eivät luonnollisesti vaikuta hakusanojen listautumiseen hakutuloksien orgaanisessa listassa. Kun inbound-markkinointi ”jyllää” taustalla ja sen vaikutukset näkyvät muutamien kuukausien jälkeen, voi vähitellen vähentää maksullista nettimainontaa.

Sivuston tärkeimpien hakusanojen nostaminen Googlen hakutuloksien kärkeen voi mennä hyvinkin pitkä aika. Siihen vaikuttaa merkittävästi miten kilpailtu hakusana on kyseessä. Hakukoneoptimointi on pitkän ajan haaste, mutta inbound-markkinoinnilla se tulee toteutumaan. Liikenne ja hyöty, joka saavutetaan inbound-markkinoinnilla, tulee jatkumaan vuosia.

Yli vuosikymmenen kokemuksella hakukoneoptimoinnista, voin sanoa, että hakukoneoptimointiin on järkevintä sijoittaa rahaa, jos haluaa pitkäaikaisia tuloksia.

tilaa ilmainen hakukoneoptimointi analyysi

inbound-markkinointi,hakukoneoptimointi

Soita meille!

puhelin04567 25250