INBOUND- MARKKINOINNIN HYÖDYT JA KUSTANNUKSET

Julkaistu: 22.03.2016
Inbound- markkinointi keskittyy asiakkaan ostoprosessiin ja sen eri vaiheisiin ohjaamalla asiakasta askel askeleelta lähemmäksi ostopäätöstä.
 
Oikein toteutettu inbound- markkinointi on oikea aikaista ja tehokkaasti kohdistettua, siinä käytetään markkinoinnin apuna seuraavia toimenpiteitä.

  • huolella rakennettuja ostajapersoonia, tunne asiakkaasi
  • hyvin toteutettuja ja toimivia verkkosivuja
  • Blogeja, kiinnostavaa ja houkuttelevaa sisältöä
  • Sosiaalista mediaa
  • hakukoneoptimointia, tärkeät hakusanat
  • hakusanamainontaa
  • laskeutumissivuja (ländäreitä)
  • uutiskirjeitä
  • markkinointiautomaatiojärjestelmiä, esim. Hubspot
  • seurantaa ja raportointia, esim. Roi

ihmiset.jpg

Ymmärtämällä asiakkaidesi ostokäyttäytymistä ja oikeita menetelmiä hyödyntämällä markkinointisi muuttuu tehokkaammaksi ja samalla kiinnostavammaksi ja asiakaslähtöisemmäksi.

Inbound- markkinointi parantaa markkinoinnin laatua ja tulosta vastaamalla tämän päivän kuluttajien ostokäyttäytymistä. kotisivusi vierailijat ovat laadukkaampia ja muuttuvat paremmalla prosentilla liideistä asiakkaiksi.

Inbound- markkinoinnilla pystytään seuraamaan ja kehittämään markkinointia ja myyntiä reaaliaikaisen ja luotettavan raportoinnin ansiosta.

Inbound -markkinointi ei ole yksittäinen kampanja, vaan jatkuva prosessi, jossa autetaan asiakasta itse löytämään ratkaisut hankintapäätöksiensä tueksi ja helpottamaan asiakkaan ostopäätöksen syntyä.

Tämän johdosta inbound- markkinointi vaatii paljon työtä ja aikaa toimiakseen parhaalla mahdollisella tavalla. Tämä vaatii alussa kärsivällisyyttä ja resursseja odottaessa että markkinointikone alkaa takoa sinulle tulosta.

Lataa ilmainen toimenpidelista

inbound-markkinointi

Soita meille!

puhelin04567 25250