Hakukoneoptimoinnin tärkeys

Julkaistu: 08.04.2016

Hakukoneoptimoinnissa pyritään saamaan omat verkkosivut sijoittumaan hakukoneiden luonnollisessa hakutuloksessa mahdollisimman hyvin.
Optimoitaviksi sanoiksi valitaan sellaisia hakusanoja, joita haetaan riittävän paljon ja joiden arvioidaan tuovan oikeanlaisia kävijöitä omille sivuille ja sitä kautta hyödyttävän yrityksen liiketoimintaa.

Hakukoneoptimoinnissa keskitytään tiettyihin avainsanoihin mutta samalla pyritään saamaan koko sivusto systemaattisesti hakukoneystävälliseksi. Tällöin sivut löytyvät useammin myös erilaisilla hakusanojen yhdistelmillä eli ns. pitkän hännän hakulauseilla, jotka muodostavat tärkeän osan kaikista tehdyistä hauista.

Hakukoneoptimointi tarkoittaa käytännössä Googlen hakutulosten suunniteltua parantamista. Suomessa yli 90 % ihmisistä hakee tietoa ja ratkaisuja ostopäätöksiinsä pääasiassa Googlesta. Microsoftin Bing-hakukonetta käytetään seuraavaksi eniten, ja siellä pätee suurimmaksi osaksi samat hakukoneoptimoinnin säännöt kuin Googlessa.

Se miten yrityksesi sijoittuu hakutuloksissa vaikuttaa merkittävästi yrityksesi verkkosivujen liikenteen määrään. Ohessa taulukko miten paljon klikkauksia eri sijoituksille kertyy. 

google-sijoitusten-liikenne.jpg

Hakukoneoptimoinnilla pyritään saamaan oma verkkosivu hakutulosten top-5 sijoille, kaikilla tärkeillä hakusanoilla jotka on valittu avainsana-analyysin avulla, Vain pieni osa ihmisistä alle 2 % jatkaa tulosten selaamista toisella hakutulossivulla (sijat 11.-20.).

Hakukoneoptimointi tuo maksutta asiakkaita kotisivuillesi ja parantaa oleellisesti yrityksesi myyntiä.

tilaa ilmainen hakukoneoptimointi analyysi

Soita meille!

puhelin04567 25250